Naprowde fest godali w Bukówcu

W niedzielę 20 października 2019 r. odbyła się 23 edycja Konkursu Gwary „Mówimy Gwarą” w Bukówcu Górnym. Po przejściu eliminacji w finale na bukówieckiej scenie zaprezentowało się 28 oratorów gwary. Naszą szkołę i gminę godnie reprezentowało 8 uczestników ( w tym dwie absolwentki). Jak podkreślali organizatorzy, poziom konkursu z roku na rok wzrasta i coraz trudniej wyłonić laureatów. Pracom komisji konkursowej przewodziła Justyna Kobus z wydziału Dialektologii UAM w Poznaniu. Nasi młodzi popularyzatorzy gwary wrócili z konkursu z pełnym sukcesem, zajmując czołowe miejsca na podium.

- w kategorii SZCZAWIKI (debiuty)  Monika Nowak zajęła I miejsce, a Kacper Huchrak II miejsce

- w kategorii SZARANKI Emilia Nowak I miejsce, a Maja Włodarczyk II miejsce

- w kategorii STARE WRÓBLE Weronika Przybył II miejsce, a Joanna Ratajczyk III miejsce

Absolwentki Zuzanna Dolata i Marcelina Urbańska uplasowały się na II miejscu podium w swojej kategorii.

Podsumowując – można śmiało powiedzieć, że nasi fest godali, a wiara chichrała się bez miary. Podczas obrad jury publiczność zabawiali swoimi występami Kabaret „Dziura” oraz Kapela Junki z Buku.

Warsztaty charakteryzacji

W środę 23 października 2019 r. uczniowie należący do grupy teatralnej „Na Fali” uczestniczyli w warsztatach charakteryzacji, organizowanych przez Gminne Centrum Kultury i Rekreacji w Krobi. Warsztaty te przeprowadzili charakteryzatorzy i perukarze z Teatru Wielkiego w Poznaniu. Oprócz sporej dawki przekazanej wiedzy na temat przygotowania aktora do wyjścia na scenę, uczestnicy warsztatów mogli obejrzeć także rozmaite peruki, nakrycia głowy, kostiumy z różnych spektakli oraz bogaty warsztat pracy makijażystów. Ponadto chętni uczniowie po udzieleniu prawidłowej odpowiedzi na zadane pytanie prowadzących, poddawani byli profesjonalnej charakteryzacji. Zajęcia te dostarczyły wielu niezapomnianych wrażeń i znacznie wzbogaciły wiedzę młodych aktorów.

       Dnia 23.10.2019 roku uczniowie klasy klasy IVa wraz z wychowawcą Anną Nalborską wybrali się na wycieczkę do Skoraszewic. Celem wycieczki była wizyta w Zakładzie Pracy ŁAPAWA-PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE. Uczniowie podczas tej wizyty zobaczyli na czym polega metoda malowania proszkowego, jak i piaskowania elementów przeznaczonych do malowania. Każdy uczeń otrzymał od właścicieli zakładu upominek, który sami pomalowali proszkowo. Była to nauka przez doświadczenie. Po zakończeniu zwiedzania zakładu uczniowie zostali zaproszeni na pyszną drożdżówkę i sok. Będąc w Skoraszewicach klasa IVa odwiedziła Miejsce Pamięci Poległych i Zamordowanych w latach 1914-1920 oraz w 1939-1940. W imieniu rodziców , uczniów klasy IVa oraz wychowawczyni bardzo serdecznie dziękujemy panu Wiesławowi  Łapawie za umożliwienie nam zwiedzenia zakładu pracy oraz za realizację podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego.

 

                                                              Anna Nalborska

 

 

Nasza szkoła brała udział w Europejskim Tygodniu Kodowania CodeWeek 2019

Europejski Tydzień Kodowania to oddolna inicjatywa, w ramach której świętujemy kreatywność, rozwiązywanie problemów i współpracę poprzez programowanie i inne działania związane z technologią. Główną ideą stojącą za wydarzeniem jest promowanie programowania poprzez pokazywanie młodzieży sposobów na realizację pomysłów przy pomocy kodu, rozwiewanie wątpliwości i mitów otaczających te umiejętności oraz gromadzenie zmotywowanych jednostek w celu wspólnej nauki.

 

 

 

 

Nowa pracownia mobilna

Komisja Konkursowa Ogólnopolskiego Konkursu #OSEWyzwanie dokonała rozstrzygnięcia i przyznała nagrodę dla naszej szkoły. Do udziału w konkursie zgłosiło się 1606 szkół z całej Polski.

Nagrodą w konkursie są pracownie mobilne, każda składająca się z 16 laptopów umieszczonych w przenośnej szafie z punktem dostępowym do internetu. Nagrody zostały przyznane na podstawie decyzji jury.

Udział w konkursie mogły wziąć szkoły z miejscowości liczących do 50 tysięcy mieszkańców. Kolejne warunki, które należało spełnić to zgłoszenie się szkoły do projektu OSE i programu mLegitymacja szkolna. Dodatkowo szkoła mogła przysłać przygotowaną specjalnie na konkurs pracę plastyczną pt. „Smart szkoła”. Szansę na wygraną zwiększała również deklaracja zgłoszenia się szkoły do programu CodeWeek.

 

 








Odsłon artykułów:
1107061