- Szczegóły
- Opublikowano: sobota, 18 luty 2017 18:58
- Michał Ratajczyk
Warsztaty odbywały się w dwóch turach 2 godzinnych:
- z wykorzystaniem robotów mBot Ranger - Jacek Figiel - Robot mBot jest stworzony do nauki programowania. Programowany w graficznych środowiskach opartych na Scratch (PC) i Blockly (tablety), doskonale nadaje się do realizacji nowej podstawy programowej na II i III etapie edukacyjnym. Dzięki sterownikowi zgodnemu z Arduino, może być też z powodzeniem stosowany do nauki programowania w językach kodowanych tekstowo, opartych na C/C++.
- z wykorzystaniem gry edukacyjnej ScottieGo - Cezary Kaczor - ScottieGo! to innowacyjne połączenie multimedialnej aplikacji edukacyjnej na urządzenia mobilne i realnych klocków do sterowania bohaterem. Kinestetyczny aspekt zabawy pozwala na przełamywanie barier związanych z poznawaniem abstrakcyjnych pojęć i sprzyja pracy w grupie. Starannie zaprojektowane środowisko gry stopniowo wprowadza użytkowników w świat programowania i rozwijają intuicję algorytmiczną. ScottieGo! to genialna zabawa i nauka dla każdego ucznia.
- z programowania w Scratch - Adam Biernacki - Środowisko Scratch służy do tworzenia interaktywnych historii, gier, animacji i obrazków za pomocą skryptów układanych z gotowych bloków. Od roku 2013 ma ono nową wersję – Scratch2.0, w której można pracować na stronie http://scratch.mit.edu Nie jest konieczne instalowanie programu, za to potrzebny jest dostęp do internetu.
Zdjęcia w galerii.